Bilist/ Motorcyklist…

Idag har jag och Pv tagit en tur på motorcykeln under eftermiddag/ kväll…

Ibland undrar jag vad en del bilister har för problem med motorcyklister…det känns som att blotta närvaron av motorcyklar får vissa bilister att se rött och ”vill visa sin makt”…

På en 70-väg körde vi om en bil som körde i 60 ungefär… Denna bilen var en gammal dieselmerca som stank som en hel askhög… Vidrigt! Pv körde om den dels på grund av att den stank och dels pga att den inte körde så fort…

När Pv hade kört om så la han sig i dryga 70 framför mercan och då helt plötsligt så hittade denna förare gasen… Han körde upp i röven på oss och där låg han tills han skulle svänga av till höger…
Tänk om Pv hade varit tvungen att tvärnita… Då hade vi varit ytterligare en mc-olycka i statestiken…

Man undrar ju varför han gjorde så…

Han blev verkligen provocerad av att vi körde om honom… Eller var det pga att vi körde om men sen inte drog iväg som två dårar?

Det finns mycket nötter bland motorcyklister men det finns också mycket nötter bland bilister…

16 tankar om “Bilist/ Motorcyklist…

  1. Jag skulle nog vlija påstå att det där händer även om man kör bil och kör om nån. Fast jag tycker det var mycket vanligare förr, nu när jag tänker efter.

    • Jodå det händer det också…
      Men detta ang bilister som blir uppretade på motorcyklister var vi med om igår igen… Pv körde om en bil mellan Motala och Vadstena(smal skitväg) och då skulle han inte släppa in oss i bilkön och sen när vi hade kört om ytterligare ett par bilar och en husbil så kom denna bilen som en jävla dåre förbi alla… Han hade en bil som var trimmad(förmodligen), lät värre än värst…ganska ung grabb…

      Men vi blev också omkörda av ett äldre par på en Gold Wing som körde riktigt illa… Ingen blinkers och flera omkörningar över heldragen linje… Så det är inte bara bilister som inte har någon hyfs, finns massor med motorcyklister som vi kan stoppa in i den kategorin också…:-)

  2. Alltid finns det nåt ljushuvud i trafiken man ska få spunk på ! En del verkar tro det är nån slags sport att hålla på köra om, idioter !

    BS Vi hade det hur bra som helst, trots benvärken skulle jag göra om det imorron.
    Idag har vi monterat in ett nytt köksskåp, jättebra !!!!! Imorron ska jag ordna till det, flytta över allt från mitt provisorium.
    Sedan kanske jag kan vila lite.

    Kram

    • Det finns många ljushuvuden i trafiken! Ibland blir man helt chockad över hur folk kör…

      Kul med din dag på ALV! Nu får du vila och ta det lugnt!

      Kram

  3. Jag har kört både timmerbil och mc…och det där du skriver om händer ideligen!! Det är så jäkla löjligt att riskera allas liv för att på nåt vis demonstrera vem som ”bestämmer”! Vi köpte en stooooor jäkla tuta, som var olaglig i Sverige, och när nåt sånt här hände brände vi på utav sjutton hahahaha…du skulle sett minen på dom!
    Men med mc är det ju mer oskyddat så man undrar vad dom tänker med. Det är ju sällan som det är kvinnor som beter sig så, hrkl 🙂

    • Åh vilken tjej; både timmerbil och mc… Nu blir jag riktigt ärligt avundsjuk!

      Många idioter finns det! Skrev precis till granit här nedanför att vi körde om en bil igår på den smala vägen mellan Motala och Vadstena och han tänkte inte släppa in oss igen…körde fram och la sig skitnära bilen framför… Sen när vi hade kört om det vi skulle köra om så kom han farandes som ett jehu förbi hela raddan…

      Det otäcka är ju att vi motorcyklister är väldigt oskyddade och jag skulle inte som bilist vilja vara orsak till en mc/ bilolycka pga att jag kört så jävla illa…legat för nära… Fy sjutton för att ha det på sitt samvete.

  4. Det är så sant, jag vet som själv har en MC.
    Vart har all rosa färg på sidan tagit vägen?

    Fasen lite begravningskänsla här…

    Ha det bra
    /Adam

    • Den rosa färgen tog jag bort för jag tyckte det var lite för pluttenuttigt…men den kanske kommer igen om ett tag igen… Får fortsätta prova mig fram;-)

      Ja, bilister tycks inte gilla motorcyklister så värst… Ibland tror jag bilister blir sura och förbannade bara dom ser glimten av en motorcykel…

      Ha det bra du med!

    • Jag finns här och är inne och läser ibland då och då… Skriver inte så mycket men ska väl kanske komma igång igen… Hösten börjar och nu finns det lite mer tid att tillbringa framför datorn…

      Kramas tillbaka!

Lämna en kommentar